Przeskocz do treści

Program szkoleń

SketchUp podstawy

Czego uczymy na szkoleniu?

  • Podstawy obsługi programu SketchUp
  • Tworzenie grup, komponentów
  • Podstawowe modelowanie 3D
  • Prezentacja modelu 3D

Kiedy warto wziąć udział w szkoleniu?

  • Jeśli chcesz rozpocząć przygodę z projektowaniem
  • Jeśli interesujesz się zarówno projektowanie wnętrz, jak i architektura
  • Jeśli chcesz nauczyć się obsługi programu SketchUp
  • Jeśli chcesz usystematyzować metodykę pracy w SketchUp

Program

Dzień 1

Zapoznanie się z podstawami programu SketchUp

  1. Podstawy pracy z programem
    • omówienie środowiska pracy programu SketchUp
    • konfigurowanie programu
  2. Poruszanie się w programie
    • sposoby poruszania się w przestrzeni 3D programu SketchUp
    • sposoby i rodzaje zaznaczania obiektów
    • rodzaje widoków i ich wykorzystanie
  3. Omówienie narzędzi programu SketchUp
    • wykorzystanie narzędzi rysunkowych takich jak Linia, Prostokąt, Koło, Łuk, Odsunięcie, Wepchnij wyciągnij
    • przesuwanie i obracanie elementów
    • skalowanie obiektów
  4. Podstawy modelowania w programie SketchUp
    • tworzenie modeli w oparciu o narzędzia rysunkowe
    • edytowanie modeli
Dzień 2

Zaawansowana praca z modelem, sposoby jego prezentacji

  1. Grupy i komponenty
    • tworzenie grup/komponentów
    • edytowanie grup/komponentów
  2. Modelowanie w programie SketchUp
    • tworzenie złożonych trójwymiarowych elementów za pomocą podstawowych narzędzi programu
    • edytowanie obiektów
    • precyzyjne modelowanie obiektów
  3. Tekstury w SketchUp
    • nakładanie materiałów na obiekty
    • pozycjonowanie materiałów
    • edytowanie materiałów
  4. Korzystanie z bibliotek 3D Warehouse
    • importowanie obiektów do programu
  5. Prezentacja modelu
    • zmiana styli dla modelu
    • edytowanie styli
    • ustawienia słońca
    • ustawienia zamglenia

SketchUp zaawansowany

Czego uczymy na szkoleniu?

  • Doskonalenie metodyki pracy
  • Wykorzystanie wtyczek i tekstur
  • Praca na zaawansowanych narzędziach
  • Omówienie podstaw pracy w LayOut

Kiedy warto wziąć udział w szkoleniu?

  • Jeśli znasz program SketchUp ale chcesz poszerzyć swoją wiedzę
  • Jeśli chcesz realizować bardziej zaawansowane projekty 3D
  • Jeśli chcesz efektywniej pracować z teksturami, wtyczkami czy komponentami dynamicznymi
  • Jeśli chcesz poznać pracę z LayOut

Program

Dzień 1

Powtórzenie podstaw, doskonalenie metodyki pracy

  1. Powtórzenie podstaw programu
    • poruszanie się w przestrzeni 3D
    • podstawowe skróty klawiaturowe
    • tworzenie grup i komponentów
    • podstawy modelowania w programie
  2. Modelowanie na podstawie zaawansowanych narzędzi programu SketchUp
    • wykorzystanie narzędzia Wyciągnij wzdłuż
    • wykorzystanie narzędzia Bryły
  3. Metodyka pracy
    • praca na warstwach
    • praca z plikami dwg
  4. Dynamiczne komponenty
    • omówienie dynamicznych komponentów
    • Praca w oparciu o dynamiczne komponenty
  5. Wtyczki
    • wtyczki przyspieszające pracę w programie
    • omówienie wybranych wtyczek dla programu SketchUp
    • modelowanie z wykorzystaniem wtyczek
Dzień 2

Praca z zaawansowanymi narzędziami programu SketchUp

  1. Praca na przekrojach
    • tworzenie przekroi
    • edytowanie przekroi
  2. Podstawy pracy w programie LayOut
    • omówienie środowiska pracy
    • tworzenie własnego szablonu w programie LayOut
  3. Praca z plikiem SketchUp w LayOut
    • import pliku w skali
    • aktualizacja zmian modelu w projekcie
  4. Dokumentacja techniczna w LayOut
    • wymiarowanie modelu
    • dodawanie opisów
    • wykorzystanie szablonów z kształtami na przykładzie projektu elektryki
  5. Modelowanie terenu
    • pobieranie gotowego modelu terenu
    • modelowanie terenu od podstaw
    • modelowanie terenu na podstawie mapy

V-Ray dla SketchUp

Czego uczymy na szkoleniu?

  • Tworzenie fotorealistycznych wizualizacji
  • Praca na materiałach w V-Ray
  • Ustawienia światła sztucznego i naturalnego
  • Renderowanie scen

Kiedy warto wziąć udział w szkoleniu?

  • Jeśli rzut i przekrój to za mało
  • Jeśli Twoje wizualizacje nie przypominają fotografii
  • Jeśli brakuje Ci wiedzy nt ustawień kamery i światła w wizualizacji
  • Jeśli chcesz wiedzieć jakich parametrów używać do ustawienia materiałów

Program

Dzień 1

Poznanie podstaw programu V-Ray, światło

  1. Podstawy pracy w programie
    • zapoznanie się z interfejsem programu
  2. Ustawienia światła naturalnego
    • omówienie ustawień i parametrów światła naturalnego
    • oświetlanie scen przy pomocy map HDRI
    • światło w programie SketchUp a światło w V-Rayu
  3. Ustawienia kamery wewnątrz programu renderującego
    • objaśnienie działania kamery
    • omówienie ustawień i parametrów kamery
  4. Ustawienia światła sztucznego
    • rodzaje świateł
    • objaśnienie ustawień światła
Dzień 2

Światło i materiały w programie V-Ray

  1. Ustawianie świateł sztucznych w modelu
    • dobór oświetlenia w scenie
    • w jaki sposób ustawiać światło w scenie
  2. Praca na materiałach
    • omówienie edytora materiałów
    • omówienie warstw materiałów
    • rodzaje materiałów
    • importowanie materiałów
    • tworzenie własnych materiałów
    • dodawanie i usuwanie warstw materiałów
    • zapisywanie materiałów
    • omówienie ustawień i parametrów edytora materiałów
    • bump
    • displacement
Dzień 3

Ustawienia programu V-Ray

  1. Ustawienia silnika renderującego
    • ustawienia dla renderingu testowego i finalnego
    • objaśnienie poszczególnych ustawień
  2. Renderowanie scen
    • rendering testowy/finalny
  3. Omówienie elementów geometrycznych
    • V-Ray Proxy
    • V-Ray Fur
    • V-Ray Mesh Clipper
  4. Podstawy postprocesingu

Informacje dla uczestników

  1. Szkolenie odbywa się w godzinach od 9.00 do 17.00.
  2. Podczas szkolenia zapewniamy Państwu wyżywienie i napoje, niezbędne materiały szkoleniowe.
  3. Na czas trwania zajęć każdy uczestnik otrzyma oryginalne oprogramowanie.
  4. Każdy z uczestników proszony jest o przybycie z własnym komputerem przenośnym o parametrach nie słabszych niż:
    • System operacyjny:
      - Windows 7 (64-bit) lub nowszy
      - Mac OS X 10.11 (El Capitan) lub nowszy
    • Myszka z trzema przyciskami,
    • Karta graficzna w pełni kompatybilna z Open GL w wersji 3.0 lub nowszej,
    • Procesor 2.1+ GHz Intel™ lub szybszy.
  5. Po zakończeniu zajęć, każdy z uczestników otrzyma certyfikat ukończenia szkolenia.