Przeskocz do treści
Darmowy kurs sketchup

Darmowy kurs sketchup

Dołącz do świata modelowania z programem SketchUp.

Poziom:
Początkujący
Rozdziałów:
5
Lekcji:
19
Rozpocznij kurs

Rozdział 1.Podstawy pracy w SketchUp

Zacznij od skonfigurowania programu tak, aby był w pełni dopasowany do Ciebie. Poznaj przestrzeń programu SketchUp, która będzie Twoim miejscem pracy. Naucz się korzystać z narzędzia Zaznacz, dzięki któremu z łatwością będziesz kopiować, obracać i przesuwać obiekty.

Lekcja 1.Konfiguracja programu

Pierwsze kroki w SketchUp? Skonfiguruj program pod własne potrzeby.

Lekcja 2.Poruszanie się w programie

Podstawą płynnej pracy w SketchUp jest umiejętność poruszania się w przestrzeni programu.

Lekcja 3.Zaznaczanie obiektów

Zaznaczanie obiektów w SketchUp odbywa się przy pomocy dedykowanego narzędzia.

Rozdział 2.Rysowanie w SketchUp

Naucz się pracy z materiałami w programie V-Ray dla SketchUp. Dowiedz się gdzie i w jaki sposób zarządzać takimi ustawieniami jak np. kolor materiału, połysk czy faktura. Dzięki tej wiedzy będziesz w stanie stworzyć własne materiały, które będą odzwierciedlały ich realny wygląd.

Lekcja 4.Linia

Narzędzie Linia przydaje się podczas rysowania prostych elementów oraz przy zaawansowanym modelowaniu.

Lekcja 5.Gumka

Za pomocą narzędzia Gumka możesz wymazać krawędzie i wraz z nimi płaszczyzny, a także większe części geometrii.
Pobierz pliki do lekcji

Lekcja 6.Prostokąt

Aby narysować prostokąt możesz skorzystać z dwóch dedykowanych narzędzi. W programie może on powstać przy pomocy narzędzia: prostokąt oraz prostokąt z 3 punktów.

Lekcja 7.Koło

Koło w SketchUp nie jest krzywą. Koło jest zbudowane z pojedynczych odcinków.

Lekcja 8.Łuk

W programie SketchUp mamy 3 narzędzia do rysowania łuków i każde z nich generuje łuk w inny sposób. Najpopularniejszy jest jednak Łuk z 2 punktów.

Rozdział 3.Praca z geometrią

Czas na bardziej zaawansowana pracę z geometrią! Poznaj funkcje narzędzi Przesuń, Odsunięcie, Skala i Wepchnij/Wyciągnij. Naucz się korzystać z kopiowania i obracania modeli w SketchUp.

Lekcja 9.Narzędzie SketchUp: Przesuń

Przesuwanie w SketchUp odbywa się przy użyciu dedykowanego narzędzia - Przesuń.
Pobierz pliki do lekcji

Lekcja 10.Kopiowanie

Z tego odcinka dowiesz się jak łatwo kopiować obiekty w SketchUp. Przedstawimy 2 metody: kopiowanie za pomocą standardowej kombinacji CTRL C - CTRL V oraz kopiowanie za pomocą narzędzia "Przesuń". Powiemy również o tym, jak tworzyć multikopie.

Pobierz pliki do lekcji

Lekcja 11.Narzędzie SketchUp: Wepchnij/Wyciągnij

Narzędzie Wepchnij/Wyciągnij zamienia płaskie elementy w trójwymiarowe modele.

Lekcja 12.Obracanie modeli w SketchUp

W tym odcinku poznasz funkcję służącą do obracania. Jeżeli zmierzyłeś się kiedyś z problemem obracania obłych modeli, wyjaśnimy jak tego unikać!

Pobierz pliki do lekcji

Lekcja 13.Narzędzie SketchUp: Skala

Skala umożliwia nam zmianę rozmiaru modeli jak i zmianę poszczególnych elementów modeli.

Pobierz pliki do lekcji

Lekcja 14.Narzędzie SketchUp: Odsunięcie

Dzięki narzędziu "Odsunięcie" wszystkie współpłaszczyznowe linie odsuniesz na tę samą odległość. W ten sposób wykonasz obrysy ścian czy ramy okienne.

Lekcja 15.Narzędzie SketchUp: Wyciągnij wzdłuż

Dowiedz się jak używać narzędzia: Wyciągnij wzdłuż. Poznaj 2 sposoby używania tej funkcji.

Pobierz pliki do lekcji

Rozdział 4.Metodyka pracy w SketchUp

Poznaj podstawy metodyki pracy w SketchUp, gdzie istotna jest znajomść Grup i Komponentów. Dzięki nim unikniesz problemów, np. podczas przesuwania czy obracania elementów, a tym samym znacząco przyspieszysz pracę w programie.

Lekcja 16.Praca na grupach

Projektowanie w SketchUp opiera się na pracy na grupach lub komponentach.
Pobierz pliki do lekcji

Lekcja 17.Praca na komponentach

Komponent, podobnie jak grupa, to zbiór kilku elementów takich jak linie czy płaszczyzny zamkniętych w jedną całość.

Rozdział 5.Praca z teksturami

Płaszczyzny tworzone w SketchUp mogą być pokryte kolorem lub teksturą. Te drugie należy prawidłowo wypozycjonować. Zobacz, jak zaimportować do SketchUp konkretne tekstury z wbudowanej w program biblioteki, jak i z źródeł zewnętrznych, takich jak strony producentów czy serwisy internetowe (np. ArchiUp).

Lekcja 18.Importowanie tekstur

Praca w SketchUp dzięki wbudowanej bibliotece daje możliwość szybkiego nakładania podstawowych tekstur.

Lekcja 19.Pozycjonowanie tekstur

Pracując z teksturami w programie SketchUp masz możliwość ich pozycjonowania.
Przystąp do egzaminu